WhatsApp akhirnya boleh membiarkan anda menolak jemputan kumpulan



Sembang kumpulan boleh menjadi usaha yang menjengkelkan, terutamanya apabila orang secara tidak sengaja menambah anda kepada kumpulan biasa. Nasib baik, WhatsApp nampaknya sedang berusaha menyelesaikan masalah ini.
Laman web berita WhatsApp WABetaInfo telah menemui petunjuk sistem jemputan kumpulan dalam versi iOS app. Tetapi laman web itu menambah bahawa ciri itu akan datang ke Android juga - jadi apa yang dilakukannya?
Dengan melawat Tetapan> Akaun> Privasi> Kumpulan dalam versi aplikasi yang akan datang, anda boleh menentukan siapa yang dapat menambahkan anda ke kumpulan. Halaman ini akan membolehkan anda memilih antara sesiapa sahaja, kenalan anda, atau sesiapa.



Saluran itu mengatakan jika anda memilih pilihan ketiga, maka anda akan menerima amaran apabila pentadbir cuba menambahkan anda ke kumpulan. Isyarat akan meminta anda menerima atau menolak jemputan, yang nampaknya sah selama 72 jam. Anda juga akan menerima amaran jika anda memilih pilihan kedua dan pentadbir yang mengundang tidak berada dalam senarai kenalan anda. Adalah dipercayai bahawa anda masih boleh menyertai kumpulan melalui pautan kumpulan sekalipun, walaupun anda memilih pilihan ketiga (tiada siapa yang dapat menambahkan anda).


Ini bukan satu-satunya ciri syarikat telah menguji baru-baru ini, kerana ia juga berfungsi pada pengesahan cap jari untuk telefon Android. Fungsi ini nampaknya memerlukan imbasan cap jari apabila anda membuka aplikasi dari laci apl atau teduhan pemberitahuan. Tetapi sebenarnya anda boleh mendapatkan fungsi yang sama dengan membolehkan fungsi kunci aplikasian cap jari pada telefon pintar anda

Comments