Google memfokuskan semula perkara Android untuk semua smart speaker dan display


Google mengumumkan Android Things di Google I / O 2017. Pada tahun 2018, platform internet-things akhirnya dilancarkan dalam bentuk yang stabil, membolehkan syarikat untuk membuat apa-apa jenis peranti pintar yang mereka bayangkan.

Walau bagaimanapun, Google mengumumkan hari ini bahawa ia memfokuskan semula Perkara Android menjadi eksklusif untuk pembangunan penceramah pintar dan paparan pintar. Ini adalah perubahan yang cukup ketara, kerana niat awal asal Android Things menjadi lebih terbuka.

Dalam catatan blognya mengenai perkara itu, Google menyebutkan kejayaan yang dilihatnya dengan rakan-rakannya dalam kategori penceramah pintar dan paparan pintar. Kami dapat menyimpulkan ini sebagai syarikat seperti Lenovo dan JBL, yang keduanya telah membuat paparan pintar yang diterima baik oleh Pembantu Google. Google menjelaskan bahawa produk dalam kategori tersebut akan terus menerima sokongan Android Things.

Google juga menjelaskannya dalam catatan blog bahawa ia akan terus menyokong percubaan penggemar dengan Android Things. Ini bermakna individu yang menghiasi dengan Perkara Android pada perkakasan seperti komputer Raspberry Pi boleh terus melakukannya, dengan anggapan bahawa mereka berbuat demikian dengan 100 peranti atau kurang untuk tujuan bukan komersial.

Sekarang walaupun, jika syarikat ingin mencipta produk komersial menggunakan Android Things yang bukan pembesar suara pintar atau paparan, mereka akan keluar dari nasib. Google tidak akan menyokong produk tersebut lagi. Sebaliknya, Google menyarankan syarikat menggunakan Teras Awan IOT dan / atau Cloud IOT untuk produk dalam kategori di luar skop baru Perkara Android.

Perlu diingatkan bahawa jika anda kini memiliki produk berdasarkan Perkara Android yang bukan penceramah atau paparan pintar, ia akan terus berfungsi seperti biasa. Walau bagaimanapun, tidak akan ada lebih banyak produk seperti yang akan datang tidak lama lagi berdasarkan platform.


Comments