Spotify membawa seni album ke kehidupan, menguji visualiser dinamik dalam aplikasi


Anda mungkin telah melihat sesuatu yang baru semasa menyemak skrin bermain sekarang di aplikasi mudah alih Spotify. Nampaknya perkhidmatan streaming muzik sedang menguji screensaver video dinamik dan seni album pada aplikasi mudah alih.

The feature seems to kick in automatically for songs and albums where the artists have added video thumbnails. Playing supported albums displays the dynamic full-screen artwork in place of the regular artwork behind the playback controls. Tapping the artwork or staying on the now-playing screen beyond a few seconds triggers a full-screen takeover for the visualizer content.


Kami menguji ini di Eropah dan India dan mempunyai keputusan yang sama. Album baru 'Emach Club' Emarosa adalah salah satu album yang disokong. Pihak Berkuasa Android kembali ke Spotify untuk memberi komen, tetapi syarikat itu tidak mempunyai apa-apa untuk menambah.

Apabila Spotify berkembang di wilayah dan pasaran baru, ia akan semakin penting bagi syarikat untuk membezakannya. Syarikat itu sebelum ini telah membuang kandungan video dan baru-baru ini memperoleh Gimlet Media dan Anchor memberi isyarat ia menjadi pemain dominan di ruang podcasting. Spotify juga telah meningkat dua kali ganda untuk menghapus pengguna yang menggunakan penghalang iklan pada peringkat percuma perkhidmatan tersebut.

Walaupun Spotify adalah platform streaming muzik yang dominan, Apple Music membuat kemajuan dalam menangkap. Sementara itu, bergelut Muzik Google Play, baik, mainkan muzik. Adakah anda berfikir visualisasi dan unsur-unsur muzik interaktif akan memberi Spotify satu kaki ke atas pertandingan? 




Comments