Kamera Samsung Galaxy S10 mungkin menyokong 1080p slo-mo, HDR10 + video, lebih banyak lagi


Pasukan di XDA Developers meluangkan sedikit masa melalui kod yang terkandung dalam perisian terkini telefon pintar Samsung yang ada sekarang, seperti Samsung Galaxy Note 9 dan Samsung Galaxy S9. Ia menemui beberapa rujukan menarik kepada ciri-ciri kamera yang belum tersedia, yang mungkin akan debut di Samsung Galaxy S10 yang akan datang.

XDA telah melakukan ini sebelum ini, dengan tepat meramalkan pelancaran ciri Pintar Scan Galaxy S9 dan S-Bluetooth enabled S Pen pada Galaxy Note 9 dengan baik sebelum peranti tersebut melanda pasaran.

Untuk menjadi jelas, tidak dijamin bahawa rujukan kod pasti akan muncul dengan kamera Samsung Galaxy S10. Walau bagaimanapun, kemungkinannya cukup tinggi bahawa ciri-ciri rujukan akan muncul pada satu ketika.

Apa yang didapati oleh XDA, anda bertanya? Ciri yang paling ketara yang ditemui dirujuk sebagai "SUPER_SLOW_MOTION_CAMERA_RESOLUTION_FHD." Ini menunjukkan ciri tangkapan gerakan perlahan baru sedang dalam perjalanan yang akan dirakam pada 1080p. Pada masa ini, Galaxy S9 dan Galaxy Note 9 dihadkan pada 720p untuk merakam rakaman bergerak perlahan.

Di samping itu, pasukan mendapati bukti menunjukkan bahawa had 0.2- dan 0.4-kedua untuk rakaman pergerakan perlahan akan dilanjutkan kepada 0.8 saat.

Satu lagi rujukan sejuk yang ditemui ialah sokongan untuk penggambaran kandungan video HDR10 +. Malangnya, XDA tidak dapat mencari apa-apa sebutan mengenai resolusi atau kadar bingkai untuk HDR10 + video.

Video bukan satu-satunya perkara yang mungkin mendapat sedikit cinta: XDA juga menemui rujukan kepada pelbagai kesan bokeh untuk imej pegun. Dengan menggunakan kesan baharu ini, anda akan dapat mengubah fokus latar belakang, membuat bahagian foto hitam-putih, atau mencipta sumber pencahayaan buatan untuk foto anda.

XDA memecahkan semua yang mereka dapati di sini, yang turut termasuk sokongan format imej HEIF, rakaman video sudut lebar, kesan kecantikan, butang pengatup automatik dan banyak lagi. Hanya sedar bahawa mungkin beberapa ciri ini tidak akan dapat dilepaskan sepenuhnya.

Comments